Kriget var det värsta..

Hej igen :)..

Ojojoj,Nu har jag mkt att berätta för er om libanon och livet !

Kriget här i Libanon vet nog dom flesta som följer nyheterna i sverige om.
Vet ni inget om det, ska jag berätta en sak ..
Att vi svenskar kommer som närmast krig på en tv!
Vi sitter och suckar och blir arga över att dom bombar eller skjuter oskyldiga familjer & barn.
Ska tala om för er,att tvn,visar oss INGENTING.. N.A.D.A!!!!
Att verkligen ha upplevt krig nu,fick mig att öppna mina ögon för hur krig verkligen går till.
Man kan ärligt talat inte gå nära fönster,alla ljusen i lägenheten släkta.
Minsta ljud som e för högt kan få dig skjuten av en sniper.
Grannarna springer ut från sina lägenheter ut i trapphuset och sätter sig och ber till gud för sina liv & sin familj.
Jag själv,satt och grät & grät & grät & grät så mkt,ville bara slitet håret från mitt huvud så förstörd var jag.
Svimfärdig ligger jag på golvet,Grinar och pratar förtvivlat med min mamma i telefonen,
Gråter och säger "Mamma,Om jag dör idag,vill jag att du ska veta,att jag älskar dig och er allihopa såå mkt!!!!"
Och min mamma som alltid ska vara så tröstande svarar :
"Nathalie,Du ska INTE DÖ IDAG! Åh herregud,vad ska jag göra?:'(".. full i tårar hon också min älskade mami!
Stackars henne,som ringde runt överallt för att få oss hem,förtvivlat ringer hon tillbaka utan något svar..
RInger nästa dag,och vi får höra att självklart ska vi kunna fortsätta våran process i sverige för min mans uppehållstillstånd.
Förtvivlat ringer hon upp dagen efter & talar om för mig,att kvinnan på ambassaden gett henne fel information.
Vi MÅSTE vänta här och avsluta hela processen här,i hans hemland.
Det finns heller ingenting migrationsverket kan göra innan han gjort sin intervju,
Utan efter det kan dom möjligt vis skynda på det från sverige..

Åh,Jag blir så arg..MEN,Sverige ska få se på vem fan dom just gick emot..
Jag ska ringa nyheter,tv,tidningar,ALLT jag kommer åt för att visa världen hur fan sverige behandlar folk i krig.

INTE ENS NÄR VI SITTER I KRIG KAN DOM LÅTA HAN KOMMA TILLBAKA IN I LANDET.
Riktiga H*R*NGAR !!!!!

Men dom ska få se..
Dom skjöt på vårat hus,jag såg min man bästa vän,och en nära vän till mig,få hjärnan utsprutad ur skallen..

Ska det va så?
Ska det vara så att det är det vi ska behöva se,våran familj och vänner bli ihjälskjutna innan vi får komma igen?
NEJ.Det ska det INTE!

Vi har ett hål i våran balkong,hade som siktat fem cm högre hade dom träffat min man i hans huvud inne i vardagsrummet,för kulan går igenom den här väggen.
Fem centimeter,Och min wael hade varit död.

Då hade jag hellre låtit dom skjuta mig!

Det här är det värsta jag vart med om i mitt liv,
Och jag kommer nog aldrig bli densamma i varken huvud eller själ igen.
Det här har skakat mig både inuti & utanpå!

Första två nätterna var mardrömmarna som värst,
Drömmer att jag blir skjuten med automatvapen från vänster och höger sida i min kropp..
Står mitt i skjutelden,och blir ihjälskjuten jag med!


Sen blev drömmarna mer sjuka och overkliga..
Men huvudet e förstört,Man har inte sett nånting knappt,Iaf för dom här är det ingenting.
För mig, är det på tok för mkt!

VI drog andra dagen,Utanför beirut hemifrån..
Stannade där tills allt var lugnt.
Men på gatan stog dom grabbarna som skjutit på vårat hem två och två med varsit automatiskt vapen.
Och bara stenglor efter en när man åker!

Ush,Jag hatar det här..
Vill bara hem !

Men men..
nog om LIVET OCH LIBANON!

Nu till ett tips!!



*Om ni någonsin e i krig,få inte panik,dom runt omkring er VET vad ni ska göra,LYSSNA,gå inte emot dom,
Lyssna noga.håll er borta från fönster..

*Sen till sommaren,Ni som ska till stranden och bränna bikinilinjerna ;) ..
              Köp en olja,UTAN SKYDD I,som bara hjälper dig att bli brun,köp ULTRA bronze lr extreme om det finns!
Det gör susen under den stekheta solen ;)... Kan finnas att köpa på apotek eller såna ställen,bodyshop kanske.
Kolla i hudvårdsaffärer, eller bodyshop liknande!! ;)..

*Solglasögon,köp märkes ;)
Channel,Dior,JA allt som ni hittar, gärna med strass, SVARTA glas, tunna bågar isf.
Stora glasögon,vita bågar, eller bruna!
Men solglasögon e riktigt poppis i sommar.
Det kommer bli råtrend tror jag ;)..

*Köp även slipp-ins med klackar, som ni bara kan slänga in foten i och gå med och inte svettas för att ha fina fötter i sommar ;).
Finns både höga och låga,precis efter din egen smak ! :D..

tack för mig! ciaaaao amigos :)

                                                                                  Ta aldrig livet för givet,
                                                                                  Livet finns inte kvar för evigt!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Gumman jag rös när jag läste det där...är bara glad att du och wael är i livet och kommer hem snart..jag saknar er jättemycket!!
big love to you

2008-05-31 @ 16:18:38
URL: http://Jenniieb.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0